Kemalangan Ngeri Di Melaka Melalui CCTV

Hye peeps ! Korang dah tengok video yang baru heboh dalam FB ? Kemalangan depan traffic light di Melaka awal pagi semalam, 15/01/2012, pukul 9.16 pagi. Dikhabarkan kemalangan tersebut berlaku melibatkan sebuah kereta dan 3 motosikal. Salah seorang mangsa kemalangan patah kaki manakala 2 orang mangsa lagi hanya mengalami kecederaan ringan. Pemandu kereta ditahan di lokasi kejadian untuk siasatan lanjut.



Memang dahsyat kemalangan tersebut, dipercayai kereta mengejar lampu kuning untuk melepasi simpang tersebut manakala penunggang telah bergerak sebelum lampu hijau menyala. Oleh itu, kedua-duanya bersalah dalam kemalangan ini.


Bila orang dalam kesusahan, sepatutnya kita kena la bantu sebab dalam diri semua manusia ada rasa simpati. Cuba tengok dalam video ni. Berapa ramai jek yang tolong ?. Yang lain tengok jek penunggang tu jatuh bersepah. Tak kan kita nak jadi masyarakat tak prihatin macam negara China yang tak ambil peduli tentang masalah orang lain.

p/s : Berhati-hati ketika memandu. Ingat la orang yang tersayang. Biar lambat asalkan selamat.

Comments

  1. erkk....xmau la tgk..ngeri..dari pembacaan dah tau.. kalau tgk nti termimpi2 plak..hehee..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak teruk sangat video ni. Boleh tengok lag.:)

      Delete
  2. hurm..tak nak...pernah tertengok video orang jatuh sampai terputus badan...eeee...ngeri lah.. takot..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. kesian nya. Mesti takut tengok dengan darah ni. :)

      Delete

Post a Comment

Terima Kasih sudi singgah, baca dan komen sekali.
Sayang you alls! haha :)

Popular posts from this blog

Kerja di 7eleven part 1

Pantang Kalau Nampak Pelesit

Kemudahan di kawasan UiTM Jasin