Posts

Showing posts from September, 2017

kaf ba ra kaf ta alif nun

monday blues kononnya ni, hahaha

tengah hujan lebat sekarang, jadi aku rasa macam bosan duduk rumah ni

ada baiknya aku tulis sesuatu dalam blog aku.

ye lah, dah lama rasanya tak update blog kesayangan beta tu. hehehe

tak tahu nak mula daripada mana, tapi berkaitan dengan gaji kot

kadang-kadang aku tengok anak muda sekarang ni, payah nak hulur sikit gaji diorang dkt mak ayah.

bukan apa dik, sebagai anak ada tanggungjawab dkt ibubapa tau. waktu kecil dulu, guna duit mak ayah la yang membesarkan korang sampai dah besar ni.

jadi apa salahnya, beri la sikit sebahagian gaji korang tu untuk diorang merasa. tak salah dik oi.

lagi berkat adalah gaji korang tu. keberkatan sangat penting dik dalam hidup ni. lagi2 berkat daripada ibubapa kita sendiri.

"gaji tak cukup la abg nk hulur dkt diorang"

ikut keikhlasan hati kau nk hulur berapa, kalau ikhlas nak hulur rm100. bagi la rm100

nk cerita zaman mula kerja dulu, aku mampu bagi rm100 dkt mak ayah. mak rm50. ayah rm50.

yela, walaupun tak …