Dialog : Tanah Kubur (Dedah Aurat)




lelaki : mak i suruh kahwin cepat.

sarah : nak kahwin cepat ? eh. seronoknya. i memang dh lama tunggu lamaran u. cuma u jek lambat lamar i.

lelaki : tapi i tak boleh kahwin dengan u.

sarah : kenapa u tak nak kahwin dengan i. eh! i dah ready da.

lelaki : i dh tunjuk gambar u dekat mak i. u tak sesuai untuk keluarga i. dia ckp u seksi sangat.

sarah : eh? salah ke i pakai seksi ha ? u ckp dengan dgn mak u, i ni seksi dekat luar jek tau. hati i baik. tak semesti perempuan dkt luar tu pakai tudung semuanya baik.

lelaki : mak i tak suka. maafkan i sarah. i akan kahwin dengan khatijah. dia bakal isteri i. (sambil kenal kan khatijah dengan sarah)


sarah : u nk kahwin dengan perempuan macam ni ? eh, i ni lagi cantik tau, lg seksi. perempuan mcm ni, pakai baju kurung, pakai tudung. eee! kampung la.

lelaki : perempuan mcm u layak untuk buat main-II jek tau. i kalau nak kahwin, i cari mcm khatijah ni. mak i ckp kalau i nak kahwin kena cari perempuan yang baik-II, bukan kahwin dengan perempuan tak elok.

p/s : Harap maaf, tak ada niat untuk mengaibkan sesiapa. Hanya untuk peringatan bersama.

Comments

  1. assalam..saya ade tengok citer ni..
    sangat menyeksakn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam. Memang nampak menyeksakan. Harap jauhkan dari seksaan macam ini. :)

      Delete
  2. thxs for that reminder...

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. bukan untuk gurls jek! lelaki pun kena la pandai didik, kalau nak jadikan isteri. :)

      Delete

Post a Comment

Terima Kasih sudi singgah, baca dan komen sekali.
Sayang you alls! haha :)

Popular posts from this blog

Kerja di 7eleven part 1

Pantang Kalau Nampak Pelesit

Kemudahan di kawasan UiTM Jasin