Pages

1/22/12

Dialog : Tanah Kubur (Dedah Aurat)




lelaki : mak i suruh kahwin cepat.

sarah : nak kahwin cepat ? eh. seronoknya. i memang dh lama tunggu lamaran u. cuma u jek lambat lamar i.

lelaki : tapi i tak boleh kahwin dengan u.

sarah : kenapa u tak nak kahwin dengan i. eh! i dah ready da.

lelaki : i dh tunjuk gambar u dekat mak i. u tak sesuai untuk keluarga i. dia ckp u seksi sangat.

sarah : eh? salah ke i pakai seksi ha ? u ckp dengan dgn mak u, i ni seksi dekat luar jek tau. hati i baik. tak semesti perempuan dkt luar tu pakai tudung semuanya baik.

lelaki : mak i tak suka. maafkan i sarah. i akan kahwin dengan khatijah. dia bakal isteri i. (sambil kenal kan khatijah dengan sarah)


sarah : u nk kahwin dengan perempuan macam ni ? eh, i ni lagi cantik tau, lg seksi. perempuan mcm ni, pakai baju kurung, pakai tudung. eee! kampung la.

lelaki : perempuan mcm u layak untuk buat main-II jek tau. i kalau nak kahwin, i cari mcm khatijah ni. mak i ckp kalau i nak kahwin kena cari perempuan yang baik-II, bukan kahwin dengan perempuan tak elok.

p/s : Harap maaf, tak ada niat untuk mengaibkan sesiapa. Hanya untuk peringatan bersama.

6 comments:

  1. assalam..saya ade tengok citer ni..
    sangat menyeksakn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam. Memang nampak menyeksakan. Harap jauhkan dari seksaan macam ini. :)

      Delete
  2. thxs for that reminder...

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. bukan untuk gurls jek! lelaki pun kena la pandai didik, kalau nak jadikan isteri. :)

      Delete

Terima Kasih sudi singgah, baca dan komen sekali.
Sayang you alls! haha :)