2/26/12

Aku Dah Nak Jadi Atok Da. :)

Hye peeps ! Dalam beberapa minggu lepas, aku dan housemates yang lain baru perasan, rupa-rupanya kucing kesayangan kami dah dinodai! Oh tidak, punah harapan nak kahwin kan dengan kucing parsi. :) Nama kucing kami ni pelik sikit. 'sebelai' means sering dibelai. :)


Kurang ajo betul si jantan tu, dah sedap buat tak nak tanggungjawab pulak. Kitorang tengok bila 'sebelai' masuk rumah, dah boboyot dah rupanya. Menyesal tak sudah! :)

Balik rumah, mesti lapo! bila dh kenyang tido. itu la kerja dia sejak bunting ni. :] Disebalik geram tu, ada jugak rasa excited sebab tak sabar nak tunggu kelahiran pertama si 'sebelai' ni. Mesti comel-comel anaknya. Haha

Rasanya belum cukup sebulan, tapi perut dia dah makin membesar. Makan pun makin berselera. Tuannya pun makan sikit jek :)

Nak sambut cucu pertama kan, banyak kali dah aku search info tentang 'bunting dan kelahiran' ni. :) Rasanya pakcik dah bersedia da. haha *terserlah kebodohan disitu

Macam nak beli cage la lepas ni, senang sikit boleh bawak jalan jauh kan. Tak la tertinggal ke-seekor-an dalam rumah tu. :]



Aku dah tunjuk gambar anak kucing ni dekat 'sebelai', aku cakap nak comel macam ni. dia ngiau jek la. tanda paham. haha

alaa tomey cucu atok! :)

bye.

4 comments:

  1. Haiwan biasa la tu , Btw tahniah . Hehe

    ReplyDelete
  2. hahaha tahniah dah jadik atok da

    ReplyDelete
  3. aku dah jadi nenek dah, sbb hamster aku beranak 5 hari tu. hai geng! ;D

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi singgah, baca dan komen sekali.
Sayang you alls! haha :)

kaf ba ra kaf ta alif nun

monday blues kononnya ni, hahaha tengah hujan lebat sekarang, jadi aku rasa macam bosan duduk rumah ni ada baiknya aku tulis sesuatu dal...