Cirit Birit dan Ulser datang cari saya!

Assalamualaikum..
hye kawankawan! Sorry la dh lama x buka blog sengal nih..baru hari nih nak update. Sejak akhirakhir nih, aku busy la dgn assignment, quiz, test dan macammacam lagi lagi aktiviti wajib  kena aku involve yang ad dkt kampus nih. Nak cerita la nih kan..last week aku balik kampung dgn BFF aku, macam biasalah dgn excited lagi nak packing baju, bwk buku la kononnya nak study!! hahahaha..Tapi mmg sumpah doe, mmg susah la nak study dkt rumah. Banyak halangan nak buat benda baik tuh. Macammacam benda yang datang time kita nak study. Aku pun x kisah sangat la kalu x study 2 hari nih..Balik kolej boleh sambung balik study-nya..Biasalah kalu balik kampung, aku mmg banyak cerita nak digosipkan dengan mak aku dan adikadik aku..Diorang mmg dh tahu, kalu aku balik. mesti ad cerita.Hahaha..Alamak, lari topic la plak, nak diceritakan, aku kena sakit perut hari tuh.      
Memang teruk jugak la sakit nya..asyikasyik keluar masuk tandas jek. Confirm la aku kena cirit dan teeerrbirit..Huhuhuhu..memang pedih sey!! hahaha. Dalam keadaan sakit macam tuh. Mulut aku plak kena ulser..waktu memang x selesa gila lah. Nak makan pun kena pilihpilih. Mengunyah pun kena guna gigi sebelah kiri jek. kalu nak termasuk sebelah kanan, jangan kata la. Pedih tahap gaban!! Minum air suam pun pedih gila. Memang x boleh tahan. Lastlast aku tenyeh ulser nih dgn garam. Pedih memang pedih. Tapi nanti kurang la sakitnya. Jadi macam bius la garam tuh..Sebelum nak balik segamat hari tuh, mak aku suruh beli pil chi-kit teck aun untuk kurang kan sikit sakitnya sebelum aku nak naik bus..

Alhamdulillah, memang kurang la sakitnya. Dalam bus pun selesa jek tido dengan BFF aku. Masa dalam bus x sakit plak perut aku. Sampai jek segamat, perut aku sakit balik. Dah meragam balik perut nih dgn karenah dia nak keluar kan angin plak...Huhuuhuhu..Sampai jek kolej, aku terus lepas kan hajat. Fuhhhh! lega den lepas benda tuh. Tiba hari isnin, aku terus pergi penawar untuk ambil ubat. Nasib baik la ad BFF aku nih teman kan. Terima kasih ya Amarul!! Aku pun terpaksa la skip 1 kelas mass lecture..Lepas jek dapat ubat, aku terus beli makanan sbb dh lapar sangat then makan ubat. X sampai 20 minit, perut aku dh kurang sakitnya,. Syukur alhamdulillah, sampai sekarang sakit perut dh kurang. Tinggal ulser jek nih, susah sikit nak baik. Tapi sabar jek la kan. mungkin ini satu dugaan yang Allah berikan kepada setiap umatNya

Comments

Popular posts from this blog

Kerja di 7 Eleven

COURSE OUTLINE PROGRAMME CS230 - BACHELOR OF COMPUTER SCIENCE (HONOURS)

Ijazah Sarjana Muda Sains Komputer