PakGuard jalanjalan cari pasal

Assalamualaikum
Hye kawankawan, apa khabar korang semua? Harap sihat ya semua.
Hari Isnin merupakan hari yang paling aku malas nak pergi ke kelas. Nak tahu kenapa? sebab aku x suka la nak pakai formal nih sangat. Ishh, aku paling x suka nak tuck-in baju nih. Oh tidak! memang aku terpaksa kena pakai formal sbb aku ad kelas pagi hingga la ke petang. Nak x nak, terpaksa la pakai jugak formal kan. Memang cari nahas la kalu selambak dek jek masuk kelas pakai t-shirt biasa jek. Confirm kena halau dengan lecturer. Nak cerita la kan, pagi td mcm biasa la. Aku terpaksa pakai formal, mmg menyampah gila. Aku pakai mcm biasa cuma aku mmg x pakai tie. just simpan jek dalam beg. Kad matrik lagi la, aku mmg selit jek dkt tepi beg aku nih. Sambil aku dengan Hatta jalan lenggang kangkung dkt LT nak menuju ke Blok U. TibaTiba aku nampak PakGuard tgh berdiri sambil tengok sahsiah pakaian budak2 nih. Aku menyorok la kejap nak lari drpd dia. Aku terus pakai tie dan kad matrik dkt tepi kaki lima tuh. Semua budak tgk aku gelabah pakai tie..

Lebih kurang mcm ini la PakGuard nya.
Hatta mengucap panjang sbb dia terpaksa balik semula kolej sbb dia x bawak kad matrik. Aku lepas pakai tie dan kad matrik, terus jalan buat selamba dek jek. Fuhhhh! nasib aku nampak PakGuard dkt bawah tuh. Selamat aku! kalu tidak, mmg kena tahan la depan2 budak perempuan. Memang malu gila kalu kena tahan. tapi alhamdulillah, x kena. Hatta sampai kelas lambat sebab dia terpaksa patah balik sbb nak ambil balik kad matrik dia. Memang aku dgn Hatta tergelak besar bila teringat balik peristiwa tuh. Mmg kelakar gila bila tgk Hatta gelabah semacam jek.

Comments

  1. hahahahaha....
    kelakar betol la hatta nie..
    lain kali bwak kad matrik tue..
    kang x psal2 jdik amt indon yg keje kontrak tue..
    :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima Kasih sudi singgah, baca dan komen sekali.
Sayang you alls! haha :)

Popular posts from this blog

Kerja di 7 Eleven

COURSE OUTLINE PROGRAMME CS230 - BACHELOR OF COMPUTER SCIENCE (HONOURS)

Ijazah Sarjana Muda Sains Komputer