Modul 4(Diploma) II

Assalamualaikum
Hye kawankawan, apa khabar? Hari nih aku mmg hari yang memenatkan aku dari pagi hingga ke petang. Hari nih aku ad modul. Biasalah Modul 4 kan, sekarang kan dh masuk semester 4. Memang lumrah la student UiTM memang akan mengadap modul sampai la graduate. Modul 4 kali nih memang best la sbb kitorang akan ad explorace. Memang lain daripada lain la modul kali nih. Kalu modul sebelum nih, asyik duduk dlm kelas jek. Setiap kali modul mesti atau wajib ad ceramah. Pagi td dari pukul 9-11, memang aku jadi beku lah dkt dalam DST td bila tgh dengar ceramah yg disampaikan En.Ismail. Walaupun dlm keadaan beku, aku gagahkan jugak tangan nih nak tulis apa yg di ceramahkan. Baca lah note yg aku ad tulis dkt post nih. Habis jek ceramah, aku terus blah dari DST nak pergi mencekik dgn kawankawan aku. Pukul 1 plak aku dgn kawankawan bergerak pergi ke masjid utk mulakan explorace kami. Tapi, sebelum tuh kami bersamasama tunaikan solat zohor. Selepas tuh, kami berkumpul di perkarangan masjid as-syakirin.

Aku dapat group 22 seramai 21 org, nasib baik la aku dpt group dgn kawan yg aku kenal antaranya Munir,Syazmira dan Wani. Yg lain tuh, aku kenalkenal gitu jek. Memang meriah la group aku, walaupun 1 hari jek kami kenal tp  mcm dh lama kenal plak. Tempat explorace dijalankan hanya berdekatan UiTM sahaja, bermula di kawasan rempuh halangan. Lepas masuk tuh mmg kiri kanan dikelilingi hutan rimba jek..rimba la sangat kan! hahaha Boleh tahan lah hutan nya,.mmg seram jugak kalu jalan sorangsorang. Explorace sini ad 9 checkpoint.

Checkpoint 1
- Checkpoint nih tentang UiTM dihati ku. Ada 14 soalan kami kena jawab. Main tekateka jek jawapannya, tak tahu lah betol tidak.

Checkpoint 2
- Kami ditugaskan untuk selesaikan teka silang kata selama 5 minit. Tapi, x jawab semua sbb x cukup masa.

Checkpoint 3
- Kami diberi dlm 20 kot soalannya berkaitan dengan pengetahuan Islam. Ada salah satu soalan tuh aku nak tergelak bila ingat kan balik. Berikan 2 nama anak Nabi Muhammad? ad budak nih tulis Fatimah dgn Kassim. Alahai, mana la dtg Kassim. Mmg tergelak fasi baca jawapannya. Yg aku tahu, Hassan, Hussin, Fatimah, Zainab, Rogayah dan apa ntah lagi. Lupa la plak.

Checkpoint 4
- Kami kena selesaikan 2 sudoku yg menggunakan bentukbentuk yang diberikan. Memang senang la checkpoint nih.

Checkpoint 5
- Dengan menggunakan kreativiti yg ad dlm kepala otak nih, kami kena reka 4 aksesori dgn menggunakan flora yg ad dkt kawasan situ. Flora yg ad masa tuh hanya ad kelapa sawit, rumput, dgn paku pakis. Munir dan 5 org lagi kena jadi model group kami. Lepas tuh kami kena selet muka kami dgn lumpur. Hahahaha, mmg kelakar la masa tuh.

Checkpoint 6
- Sebelum nak sampai checkpoint nih, memang mencabar gila sbb kami kena naik turun bukit. Dah la jauh, memang tercungapcungap berjalan dkt situ. Lepas sampai kami diberikan tugasan utk meleraikan tali yang diikat di pergelangan tangan member group kami. Memang buntu dibuatnya bila nak selesaikannya. Dh la penat, then dia suruh fikir plak nak buat benda ala tuh. Tapi, x dpt selesaikan jugak.

Checkpoint 7
- Dkt checkpoint nih, kami diberi dalam 20 soalan teka teki. Budak perempuan yug conquer bab teka teki nih. Hanya 6 soalan yg salah. Disebabkan kesalahan tuh, kami kena cari 6 biji getah sbb pengganti. Ada jugak budak yg x kenal biji getah. Terkejut aku dibuatnya. Pelik jugak la, dh 20 tahun hidup tapi x pernah jumpa biji getah. Hahaha. tapi aku x salahkan diorang kan sbb mmg x semua tmpt ad pokok getah kan lagilagi dkt bandar la. 

Checkpoint 8
- Checkpoint last kami kena selesaikan sudoku. Sudoku nih guna nombor plak. Aku mmg dh dudul belakang sbb aku mmg x pandai nak selesaikan sudoku nih. Bukan apa, x explore lagi mcm mana nak jawab. Tapi bila tgk bdk perempuan buat mmg senang jek. Budakbudak nih semua dh malas nk buat, dh penat masa tuh. Redha jek la kena hukuman yg diberikan. Fasi suruh kami nyanyikan lagu Kalau Berpacaran. Memang tergelak masa tuh. Hilang la penat kami bila menyanyi lagu tuh..hahahaha


Habis la perjalanan explorace modul 4. Lepas keluar hutan, kami terus berkumpul dkt masjid as-syakirin. Lepak2 sekejap, tunggu group yg x sampai lagi. Then, majlis penyampaian hadiah diteruskan. Ada 3 hadiah jek yg disediakan. Group aku mmg confirm la x dpt hadia sbb ad dlm 2 atau 3 la task yg x dpt buat. Tahniah! la kepada group yg menang yek....badan dh lenguhlenguh nih, mmg fikir nak berehat jek lah. Esok kelas pagi plak tuh. Mmg cari nahas la kalu x bangun pagi esk. Ok la. sampai sini post utk modul 4..ByeBye

Comments

  1. slm..nk perbetul ckit tntg anak nabi muhammad..mmg betul jawapan 'budak tu'..kasim mmg ada dlm senarai anak nabi..anak nabi kita semua ada 7 org, 1.kassim 2.abdullah 3.ibrahim 4.zainab 5.rokiah 6.fatimah 7.ummi kalsom..hassan dan hussin bkn anak nabi tp cucu nabi, anak kepada saidina ali dan anakanda nabi iaitu fatimah...sekadar perkongsian ilmu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh.terima kasih sudi tegur saya. dan berkongsi ilmu. minta maaf sangat2.

      Delete

Post a Comment

Terima Kasih sudi singgah, baca dan komen sekali.
Sayang you alls! haha :)

Popular posts from this blog

Kerja di 7 Eleven

COURSE OUTLINE PROGRAMME CS230 - BACHELOR OF COMPUTER SCIENCE (HONOURS)

Ijazah Sarjana Muda Sains Komputer