Dugaan..


Adik aku (solehah) accident malam semalam..aku baru tahu malam tadi!! sungguh sedih!
Itu pun dapat tahu dalam FACEBOOK..terkejut gila rasanya bila tengok gambar motor aku lunyai!! Lepas tu, aku terus call mak aku!! 
     aku : assalamualaikum..
     mak : w'salam..
     aku : mak pe khbar? buat pe 2?
     mak : baik..ni haa tgh siap2 nak pergi umah nenek ko!
     aku : owh..naik ape 2?? (aku sengaja menyindir)
    mak : naik bapak ko!
    aku : mane motor saya??
    mak : ehh..ad!!
    aku : cantik motor saya dlm FB ni..
   mak : sape yg bagitahu ni??

start daripada situ, aku terus membebel tak tentu pasal!! 
aku membebel pasal motor..dah lah hutang x habis bayar lagi..
mak aku marah!! mak aku ckp aku penting kan motor drpd nyawa adk aku..
aku terus diam..
aku sayang adk aku!! takut jugak bila tengok motor mcm tu..
mcm mana plak keadaan adk aku?

Waktu tu, adk aku dgn cousin aku..diorang baru balik kerja!!
nasib baik adk aku pakai helmet..cousin aku plak tak pakai!!
cousin aku pengsan dkt tmpt kejadian (traffic light depan rumah nenek aku jek)..
mak aku ckp dia MC 5 hari...mak aku tak nak bagitahu aku sbb aku ad TEST 183 malam semalam..(terharu rasanya) betul jugak ckp mak aku tu..kalu tidak, confirm aku x boleh jawab!!

Lepas habis call mak aku.. adk aku hantar mesej "ko nak marah, marah dkt aku pasal motor! aku betulkan pakai duit aku.." terkejut aku!!
aku tak marah pun dia..aku tak kisah kalu motor tu rosak, yang penting sekarang adk dgn cousin aku selamat!! semua ni bukan disebabkan salah ko,wahai adikku,ini mungkin 1 dugaan yang Allah taala berikan kepada keluarga kita..redha je lah!!

                                                         
 p/s: minta maaf kpd keluarga saya sbb saya tak dapat balik!! insyallah next week saya balik..






Comments

Popular posts from this blog

Kerja di 7 Eleven

COURSE OUTLINE PROGRAMME CS230 - BACHELOR OF COMPUTER SCIENCE (HONOURS)

Ijazah Sarjana Muda Sains Komputer