BeStFr!EnD FoReVeR!!


8.30 mlm..
sambil aku tgh makan bersama mu'an dgn noGi dkt blok i,aku m'dpt 1 mesej drpd AMARUL.. mesej dia berbunyi begini "Hanya zaman persekolahan sahaja yg mengajar kita erti sahabat dan remaja,dan bila zaman itu berlalu nescaya ia x akan kembali lagi. masa ini jua kita membawa haluan masing2, mungkin sukar untuk kita semua bersatu dlm 1 tmpt sekecil bilik darjah, belajar, bergurau, ke kantin bersama..terbukti zaman remaja yg sukar dilupakan..mungkin 1 hari nanti kita akan menangis kerana rindukan zaman pelajar yg sangat indah ..jadi hargailah zaman remaja dan persekolahan anda..SELAMAT HARI SAHABAT SEDUNIA!!"

selepas itu aku teringatkan zaman persekolahan aku dkt SMT Kluang..2 tahun aku disana memang banyak kenangan pahit dan manis sewaktu bersekolah disana,
aku ambil kursus PENGATURCARAAN KOMPUTER(PKOM)..kelas aku hanya 15 org pelajar,so kelas aku memang popular dlm sekolah, macam2 masalah kami buat sampai cikgu2 attack kelas kami.

Yang paling famous:
1. lokasi utk b'couple (kelas aku paling hujung)
2. lokasi celebrate birthday


waktu birthday eida, habis kami kerjakan dia!! terpekik terlolong dia nak selamatkan diri..dia balik hostel dgn muka mcm pakai bedak sejuk sbb kena baling tepung, baju putih dah tukar colour kuning sbb kena rejam dgn telur..terima kasih ya mak cik kantin sbb jual tepung n telur dkt kami!! hahaha (sambil tersenyum)
cerita ni x habis dkt situ jek..KEESOKANNYA, sewaktu perhimpunan pagi, guru HEM kami (lupa plak nama dia) dtg dkt barisan kami beratur.

cikgu HEM : kamu semua tunggu sebentar!!
kami : diam kebingungan..(dlm kepala otak masing2 pikir apsal plak cikgu suruh tunggu ek)
aku : agak2 dia nak tanya pasal semalam x??
Hatta : ntah lah, x kan dia tahu kot..

aku risau kot2 dia nak tanya pasal semalam sbb apa-apa hal dlm kelas..cikgu2 mesti cari PENGAWAS dulu bukan nak cari KETUA KELAS (x boleh harap) huhuhu..kerul jgn marah eh!! aku ckp benda yg betol..
PENGAWAS=Aku =)

selepas perhimpunan, cikgu suruh kami berbaris memanjang..budak2 lain semua bertenggek dkt koridor nak tgk kelas kami..SEGAN gila masa 2!!


cikgu HEM : sebelum kamu balik sekolah semlm, apa yg kamu buat dlm kelas??
kami : terdiam!! masing2 mata terkebil-kebil buat2 x paham.. (dlm hati berkata "mcm mane boleh kantoi plak")
cikgu HEM: siapa yg kena baling telur smlm??
kami: jeng..jeng!! arghh..mati lah kita kali ni..(semua tundukkan kepala)
eida: angkat tangan sambil berjalan keluar drpd barisan..
cikgu HEM: saidah, siapa yg baling telur pd kamu??
eida: sambil tunduk kepala, dia tunjuk pada si khairul dgn Acad..
cikgu HEM: saya bagi kamu pilihan, samada kamu nak cuci toilet atau cuci kelas kamu yg pekong dgn bau telor bucuk..(dgn nada marah)
kami: haaaa..kelas sendiri!! (menjerit)


lepas tu, kami terkedek-kedek balik kelas yg paling hujung peta sekolah..masing2 mulut bising tuduh menuduh!! (mulut aku paling bising) akhirnya, setelah kami kemas kelas, kembali sedia kala..wangi jek!! huhuhu..memang x boleh lupakan sampai sekarang!!


budak baik!!

walaupun kami nakal!! tapi aku gembira sbb semua dpt sambung belajr dkt IPT..itu memang janji kami "SEE U D'IPT"..aku rasa kami dah mcm adk beradik. selalu bergadoh, ketawa sama2, menangis!! siang malam asyik mengadap muka yg sama jek..kelas aku special sbb kami semua duduk asrama!! so slalu jumpa..walaupun kami dah x jumpa, tp kami selalu contact-montact each other!! Saya Sayang Kamoo!! =)

Comments

Popular posts from this blog

Kerja di 7 Eleven

COURSE OUTLINE PROGRAMME CS230 - BACHELOR OF COMPUTER SCIENCE (HONOURS)

Ijazah Sarjana Muda Sains Komputer