6/9/16

Membebel tengah mlm

Pesanan utk diri sendiri sebenarnya. Biarlah kita buat 1 kerja, walaupun gaji kecil yg tak seberapa asalkan berkat disisi Allah taala. Berbanding kita buat 2 kerja tapi tak berkat,, mmg ada masalah je sentiasa.

Kerbekatan. tu yg penting. tak kisah lah Kerja siang mlm bagai nak rak, kalau tak berkat, halal haram tak kisah. Itu yg merosakkan institusi rumah tangga.

Duit hasil dari kerja yg halal dimata manusia tapi tak ada barakah dari allah mmg beri kesan pada seseorang.

Hasil gaji tu lah, diguna buat beli makan pakai anak-anak.. hasil gaji tu lah, jadi darah daging dlm diri. Jangan salahkan anak2 kalau hati anak keras. Anak tak dengar kata. Kena fikir apa punca benda semua tu berlaku.

Jangan asyik nak salahkan org lain. Jangan fikir kita dh tua ni, dh byk pengalaman, dh tahu asam garam kehidupan. Yg tua tak matang, tak betul lg.

Kadang2 yg tua ni lah lagi tak betul. Dh tua, lg liat nak dibentuk..

Masing2 ada tanggung jawab masing2.


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi singgah, baca dan komen sekali.
Sayang you alls! haha :)

kaf ba ra kaf ta alif nun

monday blues kononnya ni, hahaha tengah hujan lebat sekarang, jadi aku rasa macam bosan duduk rumah ni ada baiknya aku tulis sesuatu dal...