8/28/10

MENGAPA KITA MALAS NAK SOLAT...SAKIT APA TU?

Apasal lah engkau malas sembahyang, Tuhan kasi engkau jasad siap dengan bayang-bayang, 
Bukan ke lebih beruntung daripada tiang, berdiri tanpa roh siang malam....

Apasal lah engkau malas sembahyang, kerja dah best keluarga pun dh senang, 
Negara pun dah aman tidak lagi hidup berdagang, Takkan lima minit lima waktu engkau tak boleh luang.....

Apasal lah engkau malas sembahyang, Tuhan kasi otak supaya engkau tak bangang, 
Tuhan kasi ilmu boleh fikir susah senang, Tuhan kasi nikmat kenapa engkau tidak kenang....

Apasal lah engkau malas sembahyang, main bola engkau sanggup sampai petang,
beli tiket konsert engkau sanggup beratur panjang, Apa engkau ingat masuk syurga boleh hutang?...

Apasal lah engkau malas sembahyang, engkau kena ingat umur kita bukannya panjang,
Pagi kita sihat petang boleh kejang, Nanti dalam kubur kena balun sorang-sorang...

Apasal lah engkau malas sembahyang, siksa neraka cuba la engkau bayang, perjalanan akhirat memang terlalu panjang, Janji Allah akan tertunai tak siapa boleh halang!!!...

~Bicara In-Soft~
Edisi 1/10     

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi singgah, baca dan komen sekali.
Sayang you alls! haha :)

kaf ba ra kaf ta alif nun

monday blues kononnya ni, hahaha tengah hujan lebat sekarang, jadi aku rasa macam bosan duduk rumah ni ada baiknya aku tulis sesuatu dal...