draft - Jadi Pengalaman


Hidup aku sekarang ni dah macam hidup berkeluarga.. Sebab apa aku cakap mcm itu? Sekarang ni aku tahun akhir dan sedang menjalani latihan praktikal, masuk pukul 8 balik pukul 5. Mcm biasa la kan, office hour. Badan semestinya penat walaupun tak banyak kerja tp penat tu masih ada. Sampai rumah, tukar baju dan sambung melayan anak pulak. Mana pulak dapat anak ni? Mak aku kan babysitter. Dia jaga 2 beradik. Kakaknya 3 tahun dan adik dia 3 bulan. Kakak dia memang la nakal. Tak senang duduk dibuatnya.. Tapi penat bekerja tu hilang bila kita melayan anak-anak kecil ni. Seronok tengok keletah anak-anak ni. Dodoikan sampai tertidur. Lepas tu. Sibuk pulak mengemas rumah. Basuh pinggan, lipat baju, sapu sampah. Bila dah selesai semua kerja. Baru la dapat rehatkan badan. Masa untuk mengadap kerja-kerja pejabat pulak dan seterusnya tidur. Bila bangun esok pagi.. Sambung balik rutin harian aku..lain cerita pulak bila weekend. Kerja membantu emak mengemas, menbasuh dan memasak..Kalau mak aku outstation (poyo sey), memang aku la jadi pembantu dia. Tugas aku menggalas tanggungjawab beliau seperti biasa. Tapi semua kerja tu memang seronok, penat+ seronok.Mungkin ini boleh dijadikan pengalaman apabila sudah betul-betul berumahtangga nanti. Aamiin.


sebenarnya ini draft yang dulu tak sempat nk post, tapi aku nak juga post sekarang. biar jadi kenangan.. haa gitu! hahaha

bila baca semula draft ni, terus mngimbau kenangan zaman mummaiz dulu-dulu. hahahaha >_<

Comments

Popular posts from this blog

Kerja di 7 Eleven

COURSE OUTLINE PROGRAMME CS230 - BACHELOR OF COMPUTER SCIENCE (HONOURS)

Ijazah Sarjana Muda Sains Komputer