Dilemma

Assalamualaikum. Dah lama rasanya aku tak update blog. Diharap semuanya sihat belaka ye. Alhamdulillah

Dah share sikit, tak tahu nk luahkan pada siapa lagi. Padahal dah banyak kali cerita dengan kawan-kawan. Hahahaha. Naik muak diorang dengar.

Sebenarnya aku dapat kerja baru. Sekarang aku kerja di 7 Eleven, dh 2 tahun lebih kerja di situ. Rasanya dh tiba masa untuk aku cari kerja yang lebih stabil, menjamin masa depan aku.

Aku ada apply job di speedmart haritu. Dipendekkan cerita, alhamdulillah. aku dpt job tu tapi bukan di muar. Mungkin dapat area JB.. Ikutkan dh 2 kali aku apply speedmart ni. Tak silap awal 2017, 1st time apply before masuk 7 eleven lagi. Masa tu interview di KL. Aku dapat job tu tapi aku terpaksa tolak sebab tak ada duit utk hidup dkt selangor. Masa tu mmg tak duit. Nk pinjam dgn parents pun rasa malu. Serba salah nk pinjam sebab family pun bukannya kaya. Diorang lagi memerlukan duit.

2019 aku cuba apply semula speedmart, alhamdulillah interview di warehouse selatan, yong peng. Siap 2 kali interview..tapi HR tu siap2 dh bgtahu yang area muar sampai ke Ayer itam, mmg tak ada kekosongan. "JB boleh?" tanya HR tu. Aku terdiam juga sebenarnya tapi mmg tekad nk dpt kerja tu, aku setuju. "Mmg tak ada masalah utk kerja dkt JB" jawab aku.

Aku berjaya dpt job tu tapi tak tahu lagi dpt outlet mana. Tak ada info pape. Kena pegi training dkt yong peng. Dkt sana, bru dia bgtahu aku dpt outlet mana. So, mmg kena standby je kalau dpt Jb, mmg aku terus shoot drive kesana. Tawakal, dgn tak cari rumah sewa lagi. Mmg gamble habis. Hahaha. Tapi nk buat mcm mana. Mmg diorang tak info. Mungkin nak elakkan dr budak² ni tolak job awal². Mcm aku dulu, dpt tahu kena dkt selangor terus tak pegi. Hahahahaha 😅

Jadi nya, sekarang aku berbelah bagi. Dlm hati, mmg aku nak pergi. Nk rasa hidup sendiri semula. Nk rasa susah hidup sendiri. Tapi bila fikirkan mak bapak yang dh makin tua ditinggalkan di kampung buat hati aku rasa sedih. Rasa serba salah nk tinggalkan diorang. Mmg aku ada adik bongsu, bujang. Tapi aku tak percaya dia boleh buat, jaga parents aku.. Kalau depan mata aku pun, dia pemalas tak tolong. Mcm mana bila aku tak ada? Itu yg aku fikirkan setiap hari. Mmg selalu menangis dlm bilik. Tak tahu nk pilih. Bila cerita dkt adik beradik lain especially yg dah kahwin. Diorang support aku, "pergi je. Mak abah jgn risau, kitorang boleh jaga" jwb diorang.

Aku harap tindakan aku ni betul, tak banyak aku minta, korang tolong doa kan supaya keselamatan ibubapa ku dilindungi Allah. Dipermudahkan segala urusan. Diberi kesihatan yg berpanjangan. Dilapangkan dada, diampun segala dosa Dan dimakbulkan segala doa mereka. Amiiinnn ya Rabb.


Comments

Post a Comment

Terima Kasih sudi singgah, baca dan komen sekali.
Sayang you alls! haha :)

Popular posts from this blog

Kerja di 7 Eleven

COURSE OUTLINE PROGRAMME CS230 - BACHELOR OF COMPUTER SCIENCE (HONOURS)

Ijazah Sarjana Muda Sains Komputer